Aktualności

Nowa czerwona maszyna z zielonym silnikiem

Nowa czerwona maszyna z zielonym silnikiem

Komatsu Forest, producent maszyn leśnych zmianił nazwę swoich maszyn, ale czerwony kolor pozostaje. Komatsu 911.5 to nowy harwester  pod nową marką, Komatsu.

Nowy harwester Komatsu 911.5 ma zupełnie nowy silnik z optymalnym spalaniam, zmniejszeną emisjią i znacznie niższym zużycie paliwa - aż o 16 procent niższe w porównaniu do dzisiejszych silników Stage 3/Tier 3. Oczywiście, zużycie paliwa zależy od okoliczności i nie może być zagwarantowane we wszystkich możliwych warunków. Nowy silnik w Komatsu 911.5 spełnia bardziej rygorystyczne wymogi kontroli emisji spalin dla silników wysokoprężnych ponad 130 kW, które obecnie zostały wprowadzone w Europie i Ameryce Północnej. Nowy silnik gwarantuje również bardziej efektywne spalanie i zużycie paliwa, zachowując elstyczność i wydajność z poprzednich silników.

Nowa czerwona maszyna z zielonym silnikiem

W celu spełnienia wymogów ochrony środowiska, nowa koncepcja silnika została opracowana, znane jako E3-Power, z trzema E z angielskiego środowisko, ekonomia i wydajność. Trzy warunki wstępne dla osiągnięcia ostatecznego celu, silnik przyjazny dla środowiska i jego właściciela. W silniku Komatsu 911.5 funkcji układu kontroli emisji znany jako SCR, lub selektywna redukcja katalityczna, techniki, które są stosowane tam, gdzie zaostrzono wymogi ochrony środowiska. Technologia SCR jest sprawdzoną w branży samochodów ciężarowych, a większość głównych producentów już stasuje. Zasadniczo, technika SCR realizuje redukcję emisji azotu w katalizator, zainstalowany po włączeniu silnika w układzie wydechowym, używane wraz z specjalnym płynem (DEF). Technika SCR zapewnia bardziej efektywne spalanie i zmniejsza cząstek stałych, więc nie jest wymagany  zaawansowany filtr cząstek stałych.

Bardziej efektywne spalanie powoduje wzrost tlenków azotu, w celu osiągnięcia bardzo niskiego dozwolone poziomu tlenku azotu, dodaje się do spalin ,zanim dotrą one do katalizatora, całkowicie nietoksyczny płyn, DEF (Diesel Exhaust Fluid) na bazie mocznika . Jest więcej zalet tego rozwiązania w porównaniu z innymi metodami kontroli emisji. Ponadto w celu obniżenia zużycia paliwa,  ogółnych kosztów eksploatacji i wysokiej czystości oleju silnikowe  nie ma potrzeby zwiększenia chłodzenia lub instalowania kosztownych środki pomiarowych, które wynikają z inne technologia np. EGR.

Inną nowością w Komatsu 911.5 są lepsze warunki operatora. Przy dobrej widoczności, jakości powietrza, i ergonomii, to kabina naprawdę pomaga zwiększyć produktywność. Kabina z 911.5 jest niezwykle przestronna. Duży wlot powietrza i dodatkowe filtry wstępne na klimatyzacji kabiny zapewniają niebywałą czystość powietrza. I oczywiście, ECC jest standardem w Komatsu 911.5. Z nowym silnikiem, maszyna pracuje nawet ciszej ponieważ katalizator redukuje hałas.

Komatsu 911.5 posiada nową tylną zintegrowaqną osi . Miękkie uszczelnienia ORFS są dobre zarówno dla środowiska (przecieki są zminimalizowane) i wydajności (niezawodność jest lepsza). W celu dalszej poprawy możliwości dobrej obsługi, prostoty obsługi maszyny leśnej, wydajności maszyny i funkcjonalność, Komatsu 911.5 dostarczana jest z nowym systemem MaxiXplorer 2.1.

iconka

Dodano: 27/września/2013